torsdag 16 juni 2022

Hett i hyllan vecka 24 / 2022

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Detta var en bok jag vann i en utlottning hos booktubern Natalie - The truth about books . hösten 2020. Och tyvärr har jag ännu inte läst den fast jag vill gärna göra det snart...



Every week, seventeen-year-old Tracy Beaumont writes letters to Innocence X, asking the organization to help her father, an innocent Black man on death row. After seven years, Tracy is running out of time--her dad has only 267 days left. Then the unthinkable happens. The police arrive in the night, and Tracy's older brother, Jamal, goes from being a bright, promising track star to a "thug" on the run, accused of killing a white girl. Determined to save her brother, Tracy investigates what really happened between Jamal and Angela down at the Pike. But will Tracy and her family survive the uncovering of the skeletons of their Texas town's racist history that still haunt the present?

3 kommentarer: