onsdag 22 juni 2022

Tisdagstrion - Tro,hopp och kärlek

 Lite sen så det blir en tisdagstrio på onsdag för mig denna vecka, temat är tro, hopp ock kärlek - en bok för varje. Vad böckerna handlar om och vad jag tyckte om dem kolla in mina länkade recensioner till respektive bok.


  1. Tro = Koka björn av Mikael Niemi, Tro för att det handlar om Prosten Laestadius som höll i väckelsen som skulle nå samerna och tornedalingarna under 1850-taletsom försöker sprida andlighet till samerna. 

  2. Hopp = Jag är här av Clélie Avit, för Elsa som ligger i koma hoppas på att vakna och det finns andra som både fortfarande har hoppet kvar och de som har förlorat det. 

  3. Kärlek = The death of Vivek Oji av Akweke Emezi, denna bok innehåller kärlek i alla de former (en mors kärlek, vänners kärlek plus kärlekspar) även om den handlar om en ung människas död.

4 kommentarer:

  1. Koka Björn tyckte jag också var bra. De andra två känner jag inte till. Akweke Emelie blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Första och tredje vill jag läsa.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av dem, men Koka björn har jag i hyllan.

    SvaraRadera