tisdag 7 juni 2022

Tisdagstrion - Gult och blått på bokomslaget

 Dagens tema på tisdagstrion gult och blått på omslaget ska få oss att både tänka på Sveriges nationnaldag som vi firade igår till att vi också ska tänka på Ukraina då även deras flagga är gul och blå (vad jag har lärt mig så har de valt just de färgerna för att den svenska flaggan har dem, då det finns ännu finns en koloni med svenskättlingar i Ukraina sen Sverige var en stormakt på 1700-talet se denna länk),

Här är min trio och om ni är mera intresserade av böckerna och vad jag tyckte om dem, så använd länkarna för att kolla in mina recensioner:

  1. Stora små lögner av Liane Moriarty

5 kommentarer:

  1. Stora små lögner har jag läst och When No One Is Watching vill jag läsa.

    SvaraRadera
  2. den enda författaren jag känner till här är Liane Moriarty. henne har jag läst något annat av.

    SvaraRadera
  3. Jag har ännu inte läst något alls av Liane Moriarty. Märkligt egentligen.

    SvaraRadera
  4. Fina blågula omslag. Det tredje med ett gult fönster tycker jag särskilt om. Men jag har inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera