tisdag 14 juni 2022

Tisdagstrion - Husdjur

 Temat i dagens tisdagstrio är Husdjur, och här kommer min trio

  1. PET av Akwaeke Emexi, tolkar temat på ett lite kul sätt, då denna inte handlar om ett husdjur utan ett monster som heter PET (=husdjur). Vad den handlar om och vad jag tyckte om den får ni reda på om ni besöker min recension.

  2. Ut i det vilda av Erin Hunter, där vi får berättelsen berättad av husdjurskatten Rost, och som sagt vill ni veta mer besök recensionen.

  3. Vår hund Oogy. Det är insidan som räknas av Larry Levin, en sann berättelse om en familjs hund, och gå till min recension om ni vill veta mera om boken och vad jag tyckte om den.

5 kommentarer:

  1. ett monster? ett sådant husdjur är det ingen som haft hittills. Erin Hunters bok har jag sett på bloggar men inte läst. Vår hund Oogy får jag lust att läsa.

    SvaraRadera
  2. Tre böcker som jag inte kände till sedan innan. PET var ju lite fyndigt 🙂

    SvaraRadera
  3. Ett monster som kallas husdjur, det var en ovanlig vinkling. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Tre olästa böcker för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera