onsdag 5 april 2023

Bree Tanners andra liv (The short second life of Bree Tanner) av Stephenie Meyer

 

Bree Tanners andra liv berättar historien om den nyfödda vampyren Bree Tanner, som först dök upp i Ljudet av ditt hjärta. Vi får följa de nyfödda vampyrernas förberedelser och jakt på Bella Swan och familjen Cullen, deras möte - och det oförglömliga slutet.

Karaktären Bree har en framträdande roll i filmen Eclipse.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Akademibokhandeln.

Köpte denna kortroman ur Twillight-serien för många år sen under en Bokrea, men sen inte kännt så mycket för att läsa den, då historien av Emma och Edwards historia som vampyrer av författaren Stephenie Meyer är inte längre några favoritromaner, utan anses som lite problematiska. Men då jag skulle välja en bok för en prombt i The blacklist readathon, en bok du tänkt unhaul, så föll tankarna på denna.

Kan sen inte säga att jag ångrade mig att läsa den för jag gillade Brees historia och ljudboken gick lätt att lyssna på under en kväll/natt innan jag skulle somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar