tisdag 18 april 2023

Tisdagstrion - Resor

 Detta tema för Tisdagstrion passar jättebra för mig för just nu är jag på en semester-resa i Barcelona. Sen fick jag ett problem när jag letade böcker för denna trio, fick efter att ha hittat en hel del drös med böcker som handlade om resor på ett eller annat sätt tillslut bantat ner alla till två trio-sar och nu kan jag inte bestämma mig för vilken jag vill ha med, så ni får faktiskt två stycken.

Som vanligt får ni kolla upp mina länkade recensioner för att få reda på mer om böckerna och/eller vad jag tykcte om dem.

  1. Repotage-resa: Sovjetistan av Erica Fatland

  2. Rymd-resa : Do you dream of Terra-Two? av Temi Oh

  3. Tids-resa : The psychology of Time Travel av Kate Mascarenhas 

Nästa trio har resor i handlingen- men kommer från olika genrer:
  1. Klassiker : Kan du förlåta henne? av Anthony Trollope

  2. Romance : Crazy rich i Asien av Kevin Kwan

  3. Deckare : Kvinnan i hytt 10 av Ruth Ware


6 kommentarer:

  1. Jag har också med en rymdresa.

    SvaraRadera
  2. Crazy Rich Asians har jag läst men inte de andra. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Tack för intressanta tips.

    SvaraRadera
  4. Hela sex böcker med resor i och jag har inte läst en enda.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon men The Psychology of Time Travel hade ett läckert omslag!

    SvaraRadera
  6. Trots att det är sex böcker så har jag inte läst en enda 😬

    SvaraRadera