torsdag 6 april 2023

Hett i hyllan vecka 14 / 2023

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Och ännu en bok som jag har tänkt läsa länge som jag har lagt till i min bokhylla på Storytel någon gång runt 2015, lite tidigare kanske, har inte sådan jättekoll när jag la till dessa böcker i från starten då jag började använda Storytel till att lyssna på ljudböcker mera regelbundet, runt den tiden


En ung och ambitiös kriminalkommissarie som Jack Caffery får inte låta sig chockeras. Men en morgon kallas han till en öde utkant av sydöstra London, där fem svårt sargade kvinnokroppar påträffats, alla märkta med samma fruktansvärda signatur: en liten fågel insydd i bröstet. Och det är bara en tidsfråga innan den här nekrofila seriemördaren slår till igen.
Jack hemsöks dessutom av en gammal familjetragedi som han aldrig kunnat lösa: mysteriet med sin egen försvunne bror. Han kämpar med sitt förflutnas demoner, samtidigt som han mer eller mindre ensam ska jaga en av decenniets värsta psykopater.

5 kommentarer:

  1. Känner inte alls till författaren, men den här boken är nog alldeles för otäck för mig.

    SvaraRadera
  2. Har hört talas om författaren men inte läst hans böcker.

    SvaraRadera
  3. Låter inte som något för mig men jag känner igen författarnamnet.

    SvaraRadera
  4. Mo Hayder är en favorit hos mig! Fågelmannen läste jag för flera år sedan men den är fortfarande kvar väldigt starkt i minnet och jag brukar rekommendera den till folk som vill ha mörka deckare.

    SvaraRadera
  5. Det där är en riktigt bra serie!

    SvaraRadera