söndag 9 april 2023

Shadowblack (Spellslinger #2) av Sebastien de Castell

 

SORCERY IS A SCAM . . . Four months after fleeing his own people, Kellen has discovered he's an even worse outlaw than he was mage. It doesn't help that his only allies are a swaggering card player and a thieving squirrel cat.Then he meets Seneira, a blindfolded girl who isn't blind, and whose secrets get them caught up in a conspiracy of magic, blackmail and murder. Now Kellen must find the mage responsible before the entire frontier falls victim to the mystical plague known as the shadowblack

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Jag läste första delen Spellslinger för flera år sen och gillade den så mycket att jag skaffade del två men sen dröjde det flera år tills jag läste den. Nu valde jag den för att den passade in på flera prompts i The blacklsit readathon, bok ur serie, blått omslag och en bok jag slumpade fram.

Jag förundras över humorn (skrattar högt flera gånger åt den) och hur lättläst den är (tog mig bara tre dagar att läsa den). Gillar karaktärerna, speciellt Kel och the squrielcats vänskap och samtal mellan varandra. Magin och historien är också något som jag vill veta mer om och ser nu framemot att läsa mera ur serien.

Denna bok ingår även ur Kaosutmaningen som #14 - en fantasybok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar