lördag 8 april 2023

TV-serie-recension: How to get away with murder

Annalise Keating is a prominent criminal defenense attorney and law professor at Middleton University in Philadelphia. She selects five of her first year students to intern at her firm: Wes Gibbins, Connor Walsh, Michaela Pratt, Asher Millstone, and Laurel Castillo (The Keating 5). They work with Annalise's employees, Frank Delfino and Bonnie Winterbottom, an associate lawyer. As the first season introduces occasional clients for Keating, it explores two related murders through both flashback and flashforeward sequences.
Denna serie har jag och Evelina sett tillsammans på i flera år, och nu har vi sett klart hela serien, och den har varit en favorit serie vi sett tillsammans. Kommer att sakna att se den både för karaktärerna och mysteriet det hela tiden var att få ordning på vad som hade hänt och vad som skulle ske, då den berättas både i nutid och flashforwards och flashbacks hela serien igenom. Och vi får se scener utspelas igen med sådant vi inte fick se första gången, så det är verkligen berättat på ett sådant sätt att man är helt förvirrad över handlingen ibland, men det var både det som gjorde att jag gillade serien men även gjrode mig frustrerad över att aldirg riktigt veta vad som hade hänt förrän i sista stunden. Men jag kan säga att den även var duktig på att faktiskt lämna mig tillfredsställd med allt och man inte hade stora frågetecken hängande i luften när sista sekunden har visats av serien.
Bästa karatkären i serien.
WES
OTP/#END GAME
Connor & Oliver







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar