tisdag 25 april 2023

Tisdagstrion : Änglar & demoner

 Denna gångens tisdagstrio har temat Änglar och demoner, och jag tolkar den på mitt sätt denna gång, med vad mänskligheten kan möta för demoner, som tur är finns det även människor som är änglar därute i världen.

Som vanligt kolla in länkarna om ni är intresserad mera om vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem:

  1. Amerikas historia med slaveriet och dess hemskheter: Kindred av Octavia E Butler

  2. Sexhandel och människotrafficking: Kvinnorna på 10:e vångingen av Karin Alfredsson

  3. Andra världskrigets folkmassmord i koncentrationslägren: Mischling av Affinity Konar

7 kommentarer:

  1. har i alla fall läst Karin Alfredsson. tack för daimon/demon - förklaringen. det gick inte att svara i Helenas kommentarsfält

    SvaraRadera
  2. Tack för tre mycket intressanta boktips - skriver upp

    SvaraRadera
  3. Karin Alfredsson gillar jag och jag har läst nästan alla hennes böcker.

    SvaraRadera
  4. Ja nog är mycket som har hänt i historien så hemskt som om demoner vore de ansvariga.

    SvaraRadera
  5. Kindred är jag nyfiken på! Tur att det också finns änglalika människor i världen!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen! Tre olästa böcker för mig.

    SvaraRadera