onsdag 10 maj 2023

The unseen world av Liz Moore

 

Ada Sibelius is raised by David, her brilliant, eccentric, socially inept single father, who directs a computer science lab in 1980s-era Boston. Home-schooled, Ada accompanies David to work every day; by twelve, she is a painfully shy prodigy. The lab begins to gain acclaim at the same time that David's mysterious history comes into question. When his mind begins to falter, leaving Ada virtually an orphan, she is taken in by one of David's colleagues. Soon she embarks on a mission to uncover her father's secrets: a process that carries her from childhood to adulthood. What Ada discovers on her journey into a virtual universe will keep the reader riveted until The Unseen World's heart-stopping, fascinating conclusion.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Denna bok blev jag tipsad och intresserad av för många år sen då en booktuber talade mycket gott om den så jag köpte den men sen blev den bara liggande utan att jag läste den. Men nu i år så fick jag läst den pga mitt projekt för i år att försöka läsa alla de där böckerna jag har liggande som aldrig blir lästa.

Ska säga att detta var en bok som passade mig med sitt mysterie som Ada måste lösa både med sin far och med det dator-pussel han lämnat till henne. Sen Ada som karaktär är också något som jag gillar att läsa om med sin udda introverta livsstil och hur hon kommer att leva sitt liv, så jag är riktigt glad att jag tillslut fick läst den.

Sen får även ljudboken ett plus då detta var en som jag inte hade några problem att lyssna på utan att tappa koncentrationen eller somna ifrån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar