fredag 19 maj 2023

TV-serie-recension: Perry Mason säsong 1 + 2

 

The series focuses on the origin story of famed defense lawyer Perry Mason. In 1932, Los Angeles is prospering while the rest of the U.S. is recovering from the grip of the Great Depression. Down-and-out private investigator Perry Mason is struggling with his trauma from The Great War and being divorced. He is hired for a sensational child kidnapping trial; his investigation results in major consequences for Mason, those around him, and local leaders.

Efter att fått tips av Evelina att se den mest pga att Matthew Rhys (som var en av skådespelarna i The Americans som var en annan serie vi både gillade)  är med i den och spelar just Perry Mason.

Jag kommer ihåg efter att ha sett några avsnitt av serien att jag såg original TV-serien med Perry Mason från 1960-talet när jag var yngre och gillade den då.

Denna serie börjar ju innan Perry Mason blir den kände advokaten som försöker hjällpa de mindre priviligerade åtalade genom att oftast komma med bevis som är svårbestridda, och här är det en berättelse om att Mason och kollegan Della Street försöker hjälpa sina klienter under hårt motstånd och svåra och kluriga rättegångar, och jag gillar den verkligen då jag väl faastnade för handlingen och karaktärerna.

Har sett båda två säsongerna som finns och ser framemot att fler säsonger ska komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar