tisdag 16 maj 2023

Tisdagstrion : Sten, sax, påse eller papper

Tisdagstrion denna gång är en bok för varje sak i "sten, sax, påse" / eller papper om man har svårt att hitta på det svenska ordet påse kan man använda sig av papper som är i den engelska, "rock, paper, scissors", och här är min trio.

Som vanligt om ni ä rintreserade av vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.

  1. Stenarna skola ropa av Ruth Rendell

  2. Papper (på omslag) -Ibland bara måste man av David Levithan

  3. Rock, paper, scissors av Alice Feeney

6 kommentarer:

  1. Ja, den sista täckte ju inte allt.

    SvaraRadera
  2. äntligen kom den jag väntat på hela dagen. och som jag hoppade över själv för att jag tänkte att den tar alla andra. jag talar om Stenarna skola ropa. en fantastisk bok. de andra båda titlarna är okända för mig

    SvaraRadera
  3. Stenarna skola ropa har jag läst och tyckt om. Dina andra är nya för mig.

    SvaraRadera
  4. Rendells har jag faktiskt läst, för en evighet sedan.

    SvaraRadera
  5. Stenarna skola ropa som är så bra och den tänkte jag inte alls på när jag funderade på trioböcket.

    SvaraRadera
  6. Jag vet att jag har läst en Ruth Rendell, för evigheter sedan, men jag minns inte vilken.

    SvaraRadera