tisdag 14 juni 2016

Tematrio sommarläsning

Lyrans noblesser Tematrio, där hon skriver så här denna veckan

Detta får bli terminens sista tematrio, jag tar semester och återkommer vid skolstart i augusti. Nu när jag jobbar i skolan har jag blivit mycket sugen på att ha sommarlov. Temat får också bli ett rätt förutsägbart, berätta om tre texter, genrer, böcker, författare du planerar att läsa i sommar!

Mitt svar blir så här denna veckan

  1. Recensions exemplar jag har fått och ännu inte har läst, Tex del två i serien Pretty Little Liars av Sara Shepard.
  2. Biblioteksböcker som jag har hemlånade. Tex Scarlett av Marissa Meyer.
  3. Hyllvärmare som jag behöver läsa tex Lily Dahls förtrollning av Siri Hustvedt.
Så får väl se vad som blir läst av det här, kategori 1 och 2 kommer definitivt att bli lästa under sommaren och hoppas även på en del i kategori 3.

7 kommentarer:

  1. Rec.ex är ofta perfekt att komma ikapp med på sommaren.

    SvaraRadera
  2. Alltid bra att försöka läsa lite hyllvärmare.

    SvaraRadera
  3. Recex och bibliotekslån är klokt att ge företräde. :)

    SvaraRadera
  4. Blir nästan lite avundsjuk när du ar flera böcker i Cinder-universumet kvar...

    SvaraRadera
  5. Hyllvärmare och recensionsexemplar... ett evigt tema :) Jag borde nog också fortsätta med Meyers böcker. Innan jag glömmer allt som hände i Cinder.

    SvaraRadera
  6. Jag vill också läsa Hustvedt! Förstår inte varför det inte blivit av tidigare.

    SvaraRadera
  7. Marissa Meyers serie är väldigt bra. Gillar de två första delarna och längtar efter att fortsätta läsningen.

    SvaraRadera