lördag 11 juni 2016

Read - a -long # 1 Röta av Siri Pettersen


Jag och några andra bloggare läser Röta av Siri Pettersen i en Read - a - long som Nellons bokblogg håller i. Nu har jag läst den första delen, boken är uppdelad på tre och vi kommer att skriva  inlägg tre lördagar i rad för att ha en lite djupare diskussion med varandra om den. Så pga det varnas ni för spoilar här,

Det var kul att träffa Hirka och Rime igen, även om Hirka nu har lämnat Ymslanden och hamnat i vår tid och värld. Det var intressant aspekt att hon skulle hamna i något som är jätte känt och som vi förstår, men hon inte alls. Sen vekar det ju inte som om hon är en människa ändå??? Sen talet om att hon verkar ha en ovanlig rödfärg på sitt hår, vad kan det innebära? Och sen Kuro som blev en Umpir (Vampyr) eller en Gud. Blindfödda verkar inte vara det som de andra i Ymslanden tror utan utav gudomlig ätt, men att det är Graal som har varit ond och spridit falska "sagor" om rötan och blindfödda etc. Denna bok är ännu bättre en ettan hittills och jag vill läsa vidare NU.

Precis som förra gången länkar jag andras inlägg här nere efterhand jag hittar dem på deras bloggar:

Nellons bokblogg
cissigrip.blogg.se
Littermentärt 
BokParadiset

2 kommentarer:

  1. Tycker hittills att Röta är riktigt bra! Tycker väldigt mycket att läsa om Hirka i vår värld! :)

    SvaraRadera
  2. Tycker också det är spännande med vad Hirka egentligen är?

    SvaraRadera