torsdag 3 november 2016

The Walking Dead graphic novels vol 4 - 8
















 Rick Grimes och hans lilla grupp av överlevande har stängt in sig
i ett fängelse, belägrade av de levande döda. Rollerna är ombytta, de "andra" befinner sig plötsligt på utsidan.


 The Walking Dead volym 5 - Anfall är bästa försvar - ser Rick och Glenn en helikopter som kraschar en bit bort från fängelset. Tillsammans med Michonne ger de sig ut för att leta efter överlevande. Vad de hittar är inte vad de

 väntade sig...

"I en värld befolkad av döda, tvingas vi att till slut börja leva."

Robert Kirkmans zombie-epos, tecknad av Charlie Adlard, når nya nivåer i denna sjätte volym. Den som bara sett tv-serien kommer bli överraskad. I den teckande förlagan skiljer sig händelserna, personerna och dödsfallen sig något från tv-versionen. Men framförallt så låter sig Kirkman inte censureras i sin serietidning...


Texten över är hämtad från Bokus sida gällande The Walking dead( en del om handlingar i de olika albumen eller om dem).






Och här kommer nu mina tankar.
Denna graphic novel serie har verkligen fått mig lika intresserad som TV-serien som jag började följa först och verkligen hade fascinerat mig. 
Jag gillar att graphic novel och TV serien inte riktigt har samma "storyline", men de är lika bra, och skulle inte vilja ändra på någon. Fast jag ser ju här att Guvnören skiljer sig åt i grymhet, här är han ju ännu mer än galen, här är han ju en som lemlästar, våldtar och använder psykisk och fysiskt misshandel för att få som han vill. Och han matar "walkers". Och jag känner för stackars Michonne som här skildras så "störd". för i TV serien är hon hälsosammare och man ser hur hon återhämtar sig från tiden hon har varit själv när hon möter gruppen,

Ser verkligen framemot att läsa resten, tur för mig att biblioteket har dem behöver bara beställa dem från ett annat så att jag sen kan hämta hos det jag brukar besöka.



(Förstår inte varför det verkar så svårt att få det att fungera i detta inlägg angående var bilderna och var texten ska vara, blir inte som jag vill, hoppas det blev läsbart i alla fall).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar