torsdag 18 april 2019

Hett i hyllan vecka 16 / 2019

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en pocket som är köpt på en bokrea för ett tiotal år sen och som inte har blivit läst.

Dödens kemi (kartonnage)David Hunter var en gång i tiden en av landets mest framstående rättsantropologer, men en personlig tragedi satte stoppför hans karriär. Nu lever han ett lugnt och tillbakadraget liv som läkare i en liten by i Norfolk utan en tanke på attåteruppta sitt forna yrke.
När de svårt stympade liken av två unga kvinnor hittas vänder sig den lokala polisen till Hunter för att få hjälp. Motvilligt låter han sig övertalas och snart har han dragits in i en fullkomlig mardröm av rädsla, desperation och ond bråd död. För att få stopp en brutal och hänsynslös mördare måste han uppbringa all sin kunskap. Men han är inte beredd på det höga pris han tvingas betala - eller de fruktansvärda följder som ett enda litet misstag kommer att leda till!

1 kommentar:

  1. Den stod i ganska många år hos mig också innan jag läste den. Den är bra :)

    SvaraRadera