lördag 23 januari 2021

Artificial condition (The Murderbot diaries #2) av Martha Wells

 

It has a dark past-one in which a number of humans were killed. A past that caused it to christen itself "Murderbot". But it has only vague memories of the massacre that spawned that title, and it wants to know more.
   Teaming up with a Research Transport vessel named ART (you don't want to know what the "A" stands for), Murderbot heads to the mining facility where it went rogue.
   What it discovers will forever change the way it thinks.

Bokomslag och beskrivning hämtad från SF bokhandeln.

Läste första delen i denna kortroman-serie av Wells för ett tag sen och hade tänkt att rätt snart följa upp med nästa del i serien, men det dröjde ett tag, men nu har jag lyssnat på den och jag kan nog säga att jag gillade denna bättre än första delen, sen har de inte helt fastnat som favoriter för mig ännu, men jag kommer definitivt att läsa vidare i serien.

Denna bok ingår även i Kaosutmaningen som #40 - läs en kort bok och som bonus lyckades jag läsa den på en lyssning då jag lyssnade på den som ljudbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar