torsdag 28 januari 2021

Hett i hyllan vecka 4 / 2021

  

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Dagens bok är inköpt någon gång under 2018 då jag hade läst första delen i denna serie A darker shade of magic, och ville läsa fortsättningen, men sen så dröjde det, fast nu hoppas jag att jag kommer att läsa denna del i år någon gång.

Kell is one of the last magicians with the ability to travel between parallel universes, linked by the magical city of London. It has been four months since a mysterious obsidian stone fell into his possession and he met Delilah Bard. Four months since the Dane twins of White London fell, and the stone was cast with Holland's dying body back into Black London.Now Kell is visited by dreams of ominous magical events, waking only to think of Lila. And as Red London prepares for the Element Games-an international competition of magic-a certain pirate ship draws closer. But another London is coming back to life. The balance of magic is perilous, and for one city to flourish, another must fall...

4 kommentarer:

  1. Det gör heller inte jag, men den är säkert spännande om det är bra skrivet

    SvaraRadera
  2. Kände inte till den boken. Däremot känner jag till det där att inte ha läst fortsättningen på en bra serie...

    SvaraRadera
  3. Okänd bok för mig, men jag tycker jag känner igen författarnamnet.

    SvaraRadera
  4. Kan inte påminna mig att jag har hört talas om författaren förrän jag tittade på Vargnatts TBR alldeles nyss - och nu skriver du om honom (henne?). Låter riktigt spännande, jag kanske skulle ta och kolla upp lite närmre.

    SvaraRadera