tisdag 7 mars 2023

Tisdagstrion - Runt Östersjön

Denna tisdagstrio har temat - Runt Östersjön, upptäckte precis att jag på senare år inte har läst så många böcker från våra grannländer runt Östersjön så det fanns inte många att välja på precis, men här kommer en trio och som vanligt om ni är intresserade mera över vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem kolla in mina recensioner som jag länkar till.

  1. Den svavelgula himlen av Kjell Westö

  2. Sånt är livet av Rosa Liksom

  3. När vi var samer av Mats Jonsson, även om författaren är svensk så är ju Samerna ett eget folkslag utbredd över flera av länderna runt Östersjön.

10 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dessa, men Den svavelgula himlen står oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  2. Rosa Liksom vill jag läsa nåt av! Gillar verkligen Den svavelgula himlen!

    SvaraRadera
  3. Vill läsa alla dina tre! Jag har läst Överstinnan av Rosa Liksom som jag gillade skarpt

    SvaraRadera
  4. Same-boken har jag tänkt att jag vill läsa, samma sak med Rosa Liksom. Westö och jag kommer inte överens.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen. Nummer 1 och 3 vill jag läsa.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst någon av dina.

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av böckerna, men de låter intressanta.

    SvaraRadera
  8. Mösstanten här. Den svavelgula himlen gav mig mycket när jag läste den och Rosa Liksom vill jag läsa mer av.

    SvaraRadera
  9. Jag vill läsa alla dina böcker!

    SvaraRadera
  10. jag har läst annat av Westö. Liksom har jag läst men inget av Mats Jonsson

    SvaraRadera