tisdag 14 mars 2023

Tisdagstrion - Kräldjur

Tisdagstrion med temat kräldjur, var faktist lite kul att försöka komma på vad jag hade som kunde passa in i denna trio att rekommendera, hade lite huvudbry först men här kommer min trio. Om ni är intresserade av vad jag har tyckt om böckerna och/eller mera om vad de handlar om kolla in mina länkar till mina recensioner av respektive bok. 

  1. Sköldpaddor hela vägen ner av John Green, är mera en bok som handlar om psykisk ohälsa än om sköldpaddor, som också är en missvisande titel, finns kräldjur i boken men det är mera en ovanlig utrottningshotad ödla det handlar om.

  2. Snakehead av Anthony Horowitz, en del ur spionserien Alex Rider för barn från 12 år och uppåt, som jag har haft stor underhållning av genom att lyssan på dem. I recension jag länkar till ingår även nästa del i serien som kan passa in på denna trio den med, Crocodile tears.

  3. The extinction trials av S M Wilson = Jurasic park + Hungerspelen. Dinosaurier räknas väl som kräldjur.

8 kommentarer:

  1. Känner bara igen John Greens bok, men har inte läst den.

    SvaraRadera
  2. Har bara hört talas om Greens bok. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. The extinction trials verkar intressant! Tack för tips

    SvaraRadera
  4. Jag har bara läst cancerboken av Green och oj vad jag grät. Wilson lät intressant!

    SvaraRadera
  5. Dinosaurier räknas definitivt som kräldjur.

    SvaraRadera
  6. Den första har även jag i min trio. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  7. Dinosaurier funderade jag också på, men det blev bara orm.

    SvaraRadera
  8. Undrar om inte någon av barnen läst om Alex Rider.

    SvaraRadera