lördag 4 mars 2023

Filmrecension- Brave / Modig

 

BRAVE is a departure for a Pixar movie. Princess Merida has been training all her life to be Queen. Her mother, Queen Elinor teaches her how to be the best princess, while King Fergus, her father, enjoys her tomboy ways. This creates a longing in Merida to do her own thing. Suitors come to compete for Merida, but none seems suitable. Merida decides to take action. 

Eftersom jag ser på Ounce upon a time, så blir jag även intresserad då och då utav de Disney/Pixar filmer som de hämtar inspiration som jag inte sett, eller sett för längesen och inte minns, då denna var jag på bio och såg, runt 2012 med mina söner men jag mindes inte mycket från den. Men nu när jag sett den igen kan jag säga att jag gillar den, då den är en bra berättelse ur en ung flicka/kvinnas sida och att hon tar saken i sina egna händer då hon inte vill det som är förutbestämt för henne.

Och även lycksas rädda det som går fel och får upprättelse.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar