onsdag 9 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga v 10 (och v 9)

Veckans bokbloggsfråga från Barnboksbloggen: 

Hur gör du för att inte missa inläggen från dina favoritbokbloggar? Rss-läsare, bloglovin eller nåt annat alternativ? Följer du någon bokbloggare även i sociala medier som instagram, facebook eller twitter? 

Jag samlar de bloggar jag vill följa på mitt Blogger konto. Är inne nästan varje dag och läser. Följer en del av bokbloggarna även på instagram. Har inte kommit så långt att gälla även facebook och twitter än. Mig kan man hitta som Bokcamilla på Instagram.



Förra veckans bokbloggsfråga missade jag men den verkar intressant att svara på så jag gör det nu.

Vilken typ av blogginlägg tycker du är roligast att läsa hos de bokbloggar du följer (recensioner, svar på utmaningar, listor, fakta, boknyheter, personliga inlägg, temainlägg eller vad det nu kan vara)? Och vilken typ av blogginlägg tycker du själv är roligast att skriva? 

Jag gillar de mesta sorters inlägg, recensioner annat bokrelaterat. Det jag har upptäckt nu det senaste är Booktubers. Och gillar de bloggar som skriver vanligt varvat med videoinlägg. Själv har jag tidigare gillat mest att skriva recensioner, kanske för att det även har hjälpt mig själv att minnas vad jag har läst och tyckt om böckerna. Men nu på senare tid även börjat gilla att svara på sådana här inlägg som veckans bokbloggsfråga, tematrio på Lyrans noblesser, bokbloggsjerkor hos Annika och veckans utmaning från Kulturkollo. (även om det blir sporadiska svarsinlägg beroende vad jag kommer på för svar angående frågor som ställs).

Tyvärr tar nu läsandet på bloggar och tittandet på Youtube tid från min läsning.

1 kommentar:

  1. Jag försökte med Bloggers eget verktyg, men jag tyckte det var jobbigt :)

    SvaraRadera