fredag 16 augusti 2019

Helgfrågan vecka 33 / 2017

Mia undrar i veckans helgfrågaHur sorterar ni böckerna i era bokhyllor?
Jag måste bara säga att jag är avundsjuk på Mia och er andra som har bokhyllor att ställa böckerna i, jag vet inte varför det ännu inte har blivit av att vi har skaffat hyllor att ställa alla böcker i, jag får stapla upp mina böcker både här och var. På bilderna här visar hur det ser ut, alla som visas är mina olästa som jag antingen får stapla uppe på byrån eller i en låda (har även i bananlådor undanställda i förråd) plus sängbord fullt med egna olästa och lånade biblioteksböcker.

De böcker jag kommer att förhoppningsvis läsa den närmsta tiden är inställda i en IKEA rullvagn som jag har intill soffhörnet jag sitter och läser i, jag tar med mitt lilla videoklipp på den här:

Mia hade även en bonusfråga: Bonusfråga: Vad är det bästa med hösten?
Att det inte blir lika varmt som det kan bli vissa sommardagar, jag klarar inte alls av värmen. Sen gillar jag om jag inte måste gå ut i det när det är riktigt stormigt och man kan mysa i soffhörnet med en god bok. 
En utomhuspromenad med sval "hög" luft och kunna se på de sprakande höstfärgerna är härligt det med.



6 kommentarer:

  1. Det tog flera år för oss att få upp bokhyllor i huset och under den tiden så låg alla gamla böcker i källaren medan de nyinskaffade hamnade i högar på diverse ställen i huset.

    SvaraRadera
  2. Jag har bokhögar som nog borde stå i hyllorna, men jag gillar att omgärda mig med böcker och en del hamnar på diverse andra ställen... ;)

    SvaraRadera
  3. Men precis, har också svårt för sommarvärmen numera, skönt när solen känns mildare fram emot hösten. Har alltid haft bokhylla(-or), kan inte tänka mig hur det är utan, fick en glimt nu. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker fortfarande att det mest romantiska min man nånsin gjort var att han skruvade upp hyllor till mina böcker för länge länge sen då vi flyttade till vårt hus!

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid haft några bokhyllor, men köpte härom året en hel mängd med Billy-hyllor. Flera är till böcker och ungefär lika många till filmer. Filmhyllorna är i bättre ordning än bokhyllorna :)

    SvaraRadera
  6. Det har kommit med en mindre rullvagn med.

    SvaraRadera