onsdag 16 februari 2022

Följ mig (Juliette #6) av Taherh Mafi

 

Juliette. Ella. Vad är sanning och vad är lögn?

Nu när Ella vet vem Juliette är och varför hon skapades så är hennes liv mer komplicerat än någonsin. Hon kämpar för att förstå vad som hände i hennes barndom, samtidigt som gränsen mellan rätt och fel, mellan Ella och Juliette, suddas ut. Och när nya fiender närmar sig blir allt ännu svårare. Juliette står plötsligt med en fot i varje läger och frågan är om det ens är upp till henne vilken sida hon ska strida på ...

Följ mig är den avslutande delen om Juliette. En storslagen serie om våld, makt och passion.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Äntligen har jag och Evelina avslutat denna serie, andra triologin om Juliettte och de andra i den här dystopiska unga vuxna berättelsen.

Sen kan sägas att det är intressant och skönt att få läsa slutet och få reda på vad som händer men det känns så tillrättalagt slutet plus lätt att läsa action på action hela tiden. Fast den är ju ändå inte dålig men inte så att jag säger att det är den bästa serien inom denna genre, jag har läst andra som är mer än dubblet så bra och intressanta.

Jag gillar dock den där kampen mellan Ella och Juliette och förståelsen vem hon är och vad som är rätt och fel och vad som har hänt. Gillar även Kenzos syn på saken då varannat kapitel är ur hans POV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar