lördag 14 januari 2023

Finlay Donovan is killing it (#1) av Elle Cosimano

 

Edgar-Award nominee Elle Cosimano's adult debut Finlay Donovan Is Killing It is the first in a witty, fast-paced mystery series, following struggling suspense novelist and single mom Finlay Donovan, whose fiction treads dangerously close to the truth as she becomes tangled in real-life murder investigations...

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Denna hörde jag talas om då jag under 2022 valde att läsa favoritböckerna från 2021 från olika booktubers under årets gång, denna tillhörde Heather från Bookables böcker, och jag hade planer på att läsa den i december men hann inte med, men då jag hade hört talas om den så mycket även i från andra booktubers så bestämde jag mig i början av januari att jag läser den.

Jag kan då inte säga att jag är besviken, detta var verkligen en läsupplevelse jag inte visste att jag saknade förrän jag läste den, humorn och "dråpligheten" i handlingen gjorde att jag flera gånger skrattde till och hade en rejält trevlig stund med boken. Det är verkligen en bok jag rekommendera då ni är ute efter något speciellt, plus jag är glad att beskrivningen är så vag som den är då mycket mera utskrivet om vad den handlar om skulle inte göra den lika underhållande plus jag skulle inte klara av att sammanfatta det så bra som den gör vad boken handlar om utan att gå in på vad som händer i boken som skulle ruinera er läsupplevelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar