lördag 14 juli 2018

Pågående läsning #115 plus vad jag hört och sett på


Jag är oftast nöjd med vad jag hinner läsa under en veckas tid, det går sällan en dag utan jag läser, och att jag läser varje dag har väl varit till stor det att jag och Evelina läser böcker tillsammans. Det som stör mig är att jag sällan hinner med att avsluta de där böckerna jag har hållit på att läsa i flera månaders tid, och orsaken som gör att jag inte hinner avsluta dem är att antingen har jag böcker från biblioteket som ska lämnas tillbaka och det senaste har det oftast varit sådan böcker jag inte kan låna om för att de är reserverade så jag har prioriterat dem.
Just nu deltar jag i Nellons bokbloggs Läs-a-lot sommar 2018 och försöker läsa så mycket som möjligt. Så bilden är på de böcker som jag just nu håller på att läsa i, så får väl se hur mycket som har ändrat sig till bilden nästa lördag, då det är dags för ett sådant här inlägg igen.

Under veckan har det även blivit lite TV-serie tittande, fått lite mera lust att titta på några serier som jag följer, dock blir det ju läsningen som blir lidande ju mer jag tittar.
Först ut är det Riverdale som jag och Evelina ser tillsammans. Vi kommer avsluta säsong 2 i dag, så det kommer att vara lite sorgligt och vi kommer sakna det, för det är en TV-serie som är så bra och det finns så mycket att fundera tillsammans om.
Sen så har jag faktiskt startat två nya TV-serier att se på, jag hittade på Netflix en highschool skildring det ska föreställa 1996, vet inte om den är inspelad då och det är Everything sucks! och den andra är en som jag såg när den visades på SVT första gången, de har ju gjort en ny säsong och jag ville se om för att ha allt i färskt minne, och även om jag inte minns  (förutom små minnesbilder här och där från den) så minns jag när jag ser avsnitten, och den jag talar om är Twin Peaks.
Sen efter att ha läst M Train av Patti Smith och skrivit en recension blev jag så sugen på att fortsätta att se Doctor Who så i veckan har jag sett de två första avsnitten av säsong 9.

Pga jag har sett på Riverdale har jag fortsätt att lyssna på poddar som talar om just Riverdale, men nu har jag siktat in mig på två stycken av de sex olika som jag började lyssna på, för att de är bäst, de jag lyssnar på är Cry me a Riverdale och The Riverdale Register.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar