söndag 20 maj 2018

Kindred av Octavia E Butler

The first science fiction written by a black woman, Kindred has become a cornerstone of black American literature. This combination of slave memoir, fantasy, and historical fiction is a novel of rich literary complexity. Having just celebrated her 26th birthday in 1976 California, Dana, an African-American woman, is suddenly and inexplicably wrenched through time into antebellum Maryland. After saving a drowning white boy there, she finds herself staring into the barrel of a shotgun and is transported back to the present just in time to save her life. During numerous such time-defying episodes with the same young man, she realizes the challenge she’s been given: to protect this young slaveholder until he can father her own great-grandmother.
Beskrivning av boken hämtad från Goodreads.

En bok som  jag inte hade hört talas om innan jag lyssnade på podcasten Reading Women, och de hade en djupare diskussion om den som jag ville lyssna på men kände att jag ville läsa den före. Och det var en bok som fångade mitt intresse, även om jag egentligen inte är så intresserad av USAs slavar, att läsa fiction om alltså. Sen att boken kategoriseras som sci-fi är bara för att det handlar om tidsresor. Annars känns kategorin mera som en historisk roman. Gillar att läsa om Danas upplevelser och lever mig in och undrar verkligen hur den ska sluta. Rekommenderar den mera till den som är intresserad av just USAs slavhistoria och historiska romaner än just sci-fi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar