onsdag 15 november 2023

Age of Myth (The Legends of The First Empire #1) av Michael Sullivan

 

One of fantasy's finest next-generation storytellers continues to break new ground.

Michael J. Sullivan's trailblazing career began with the breakout success of his Riyria series: full-bodied, spellbinding fantasy adventures whose imaginative scope and sympathetic characters won a devoted readership and comparisons to fantasy masters Brandon Sanderson, Scott Lynch, and J.R.R. Tolkien himself. Now Age of Myth inaugurates an original five-book series.

Since time immemorial, humans have worshipped the gods they call Fhrey, truly a race apart: invincible in battle, masters of magic, and seemingly immortal. But when a god falls to a human blade, the balance of power between humans and those they thought were gods changes forever.

Now only a few stand between humankind and annihilation: Raithe, reluctant to embrace his destiny as the God Killer; Suri, a young seer burdened by signs of impending doom; and Persephone, who must overcome personal tragedy to lead her people. The Age of Myth is over. The time of rebellion has begun.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Den här fantasyförfattaren och boken hade jag inte hört talas om innan, men valde att läsa den som mitt projekt att läsa booktubers favoritböcker från 2022 då denna var en av Reagan från kanalen Peruse Projects favoritbok.

Sen är det ju en genre jag gillar, high fantasy som baserars på mytologi, och även om det är en ny värld och dess system jag ska lära mig så hänger jag snabbt med på hur det är uppbyggt och vilka karaktärer jag har att göra med, även om det kanske vissa gånger gör att jag har ibland svårt att hålla koncentrationen i topp då jag lyssnar på den då jag är lite för trött och somnar ifrån den.

Men även om det inte blir en ny favorit-serie för mig kommer jag i alla fall att försöka läsa även fortstättningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar