tisdag 28 november 2023

Tisdagstrion - Uppväxtskildringar

Denna gång i tisdagstrion efterfrågar Helena uppväxtskildringar, och här kommer min trio. Jag länkar som vanligt till mina recensioner om ni vill läsa om vad böckerna handlar om och/eller vill veta vad jag tyckte om dem.

  1. A woman is no man - Etaf Rum

  2. Det finns annan frukt än apelsiner - Jeanette Winterson, av samma författare även denna som är hennes memoarer där den första är en självbiografisk roman. Varför vara lycklig när du kan vara normal?

4 kommentarer:

  1. Jeanette Winterson var bra val!

    SvaraRadera
  2. har läst båda Winterson och Lundberg. Etaf Rum känner jag inte till

    SvaraRadera
  3. Fjärilsvägen tyckte jag var bra och i varje fall den ena av Wintersons böcker har jag läst.

    SvaraRadera
  4. Wintersons böcker tycker jag väldigt mycket om!

    SvaraRadera