tisdag 14 november 2023

Tisdagstrion - Hattar, mössor & andra huvudbonader

 Tisdagstrion har temat denna gång: Hattar, mössor & andra huvudbonader, de kan förekomma i handling, titel eller på omslaget och så här ser min trio ut.

Jag länkar till mina recensioner så att ni som är intresserade av att veta vad böckerna handlar om eoch/eller vad jag tyckte om dem, kan kolla in recensionerna, har änu inte skrivt en på den första boken för jag läste bara ut den för någon dag sen, men den är en av de bästa klassikerna jag har läst.


  1. The way we live now av Anthony Trollope, även om det inte nämns så tror jag att de flesta männen och kvinnorna denna viktorianska klassiker handlade om bar hatt.

  2. Room av Emma Donoghue

  3. Love from A to Z av S K Ali, där hijab-huvudbonaden även nämns mycket i handlingen förutom att vara med på bokomslaget.

7 kommentarer:

  1. Room har jag läst den var superspännande,

    SvaraRadera
  2. Room har jag läst. På omslaget till The Way We Live Now finns ju en hatt, så den räknas givetvis. Men jag har aldrig hört talas om boken. En klassiker säger du? Tycks ha gått under radarn i Sverige, för jag tror inte att den har översatts.

    SvaraRadera
  3. Trollope blir jag sugen på. har sett flera filmer som bygger på hans romaner. och han finns faktiskt på svenska också

    SvaraRadera
  4. Room har jag i alla fall sett som film.

    SvaraRadera
  5. Har läst en bok av Joanna Trollope, men aldrig av Anthony. Rolig blandning av huvudbonader.

    SvaraRadera
  6. Hatt var ju betydligt vanligare förr! Trollope har jag aldrig läst, så det blir jag sugen på att göra.

    SvaraRadera