torsdag 23 november 2023

Hett i hyllan vecka 47 / 2023

  

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Fortsätter med böcker från min långa lista med böcker i min Storytel-bokhylla, är böcker som jag lagt till runt 2017 men ännu inte lyssnat på... efter jag hade läst en bok av denna författare, ville jag läsa flera för jag gillade det mysiga med hundar i handlingen, men sen blev det aldrig av, men jag känner ändå lusten att läsa denna...

Juliet har nyligen förlorat sin älskade man Ben. Endast trettioett år gammal och änka stannar livet för Juliet. Hon isolerar sig hemma och tillbringar dagarna framför teven. Desperat försöker hon följa råden i olika självhjälpsböcker och väntar förhoppningsfullt på den magiska ettårsdagen då hon enligt böckerna ska ha lämnat det värsta bakom sig.Hennes syster Louise lever ett på ytan perfekt liv. Hon är gift med framgångsrika egenföretagaren Peter, de har lilla sonen Toby och lever i ett snyggt, toppstylat hem. Men sedan barnet kom saknar Louise något i sitt äktenskap …När mamma Diane lyckas locka ut sin ena dotter, Juliet, på hundpromenader, först med den egna lilla terriern Minton och snart även med andra hundpersonligheter i grannskapet, börjar det hända saker …Utan att Juliet vet hur det gått till, har hon plötsligt ansvar för en mängd hundar, katter och krukväxter som behöver omvårdnad när ägarna är bortresta. Dessutom får hon energi över till att börja renovera det viktorianska hus som hon och Ben köpte tillsammans. Med hjälp av Lorcan, en god vän till den stökiga men trevliga rockmusikälskande storfamiljen i huset intill, tar Juliet tag i ett rum i sänder – något som verkar ha samma terapeutiska inverkan på hennes liv som hundpromenaderna har.Systrarnas vägar korsas under jakten på lycka och en attraktiv man kommer att spela en alltmer avgörande roll i sammanhanget.En hjärtevärmande berättelse, Lucy Dillon när hon är som bäst!

7 kommentarer:

  1. Passar kanske bra att läsa omkring jul?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade lite samma tanke, den ser julig ut, fast det står ju inget om jul i beskrivningen men den utspelar sig säkert på vintern, för varför annars skulle omslaget vara så vintrigt?

      Radera
  2. Den här har jag faktiskt läst och jag tyckte om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det något som påminner om jul i den, då omslaget ser så vintrigt ut???

      Radera
    2. Jag har för mig att boken utspelar sig under ett år och jag är ganska säker på att det var ett julfirande med också.

      Radera
  3. Har läst annat av den författaren och tyckt om de böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hoppas jag att jag kommer att gilla denna, om du säger att du också har gillat dem.

      Radera