måndag 22 april 2019

Den siste väktaren (Tidsväktarna #2) av Leif Jacobson & Mats Lernby

Den siste väktaren
Tidsväktarna – Den siste väktaren är den spännande fortsättningen på serien där tvillingarna Max och Marie upptäcker att de kan resa i tiden. Nu hamnar de i 1100-talet och vi får en rafflande och fartfylld berättelse som rör sig på klassisk korstågsmark. Den tar sin början i Acre och för läsaren till Bagdad, Damaskus och Jerusalem, där de får möta korsfarare, lönnmördare och inte minst två av mänsklighetens största ledare: Saladin och Rikard Lejonhjärta. I jakten på Salomos försvunna tempel börjar tvillingarna inse att de hamnat mitt i kampen för mänsklighetens överlevnad, och att deras egen roll i den är avgörande i allra högsta grad …

Den siste väktaren är andra delen i serien om Tidsväktarna och har ett högt tempo, historiskt trovärdiga beskrivningar och spännande möten med historiska personer. Storyn är både klassisk och nyskapande på samma gång, och står med ena foten i mänsklighetens kulturhistoria och den andra i science fiction-traditionen. Del tre av Tidsväktarna kommer våren 2019.
Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.
Första delen fick jag som rec ex av Hois förlag och nu har jag fått även del tre som rec ex men jag hade inte läst del två så det har jag gjort innan jag kan ge mig på del tre.
Sen kan jag säga att serien hade växt sen första boken, då kände jag mig inte så imponerad av den men denna del fångade mitt intresse, jag gillade att fortstätta läsa om tvillingarna Max och Maries äventyr i 1100-talets historiska och religösa mark mellan kristna, judar och muslimer. Det är spännande att läsa om en nästintill Indiana Jones film då de söker efter Salomos försvunna skatt.
Jag ser riktigt framemot nästa del.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar