lördag 27 april 2019

Svart eld ( de ödödliga #4) av Alyson Noel

Svart eldEvers vännina Haven har fått evigt liv. Men istället för att utnyttja sina nya, övernaturliga färdigheter för ett gott syfte blir Haven allt mer maktlysten. Så småningom börjar Ever oroa sig för att Havens beteende ska leda till en katastrof - att hon ska avslöja deras hemliga värld, deras odödlighet.

Samtidigt söker sig Ever desperat till den mörka magins värld för att befria Damen från Romans makt. Där hoppas hon hitta ett botemedel mot Damens förbannelse - den förbannelse som gör att hon och Damen, hennes älskare genom otaliga liv, måste undvika all beröring med varandra. Men ju mer magi hon lär sig desto mer dras hon till Roman - den kille som är orsaken till hennes olycka...
Bokomslag och beskrivning hämtad från Fantasyhyllan.

När man läser böcker som ingår i en serie på flera böcker vet man ju knappt vad man ska skriva, pga risken att spoila er som inte läst tidigare delar i serien.
Detta är e serie som handlar om odödliga men de har förutom andra problem även de problem som vanliga tonåringar har, kärlek och hat går hand i hand etc.
Jag vet inte ens om jag gillar dessa böcker så jättemycket men de går så snabbt att läsa och när jag nu har kommit så långt i serien och bara har två böcker kvar att läsa så vill jag ju avsluta serien.

Min recension av första boken i serien Evermore.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar