fredag 12 april 2019

Helgfrågan vecka 15 / 2019

Monika undrar denna gång i helgfrågan om vad vi har för läsplaner inför påsk:

Jag är inte den som planerar min läsning så där jättelångt i förväg, mest för att jag är en humörläsare och tar upp den bok jag känner mest för att läsa. Men visst ibland gör jag lite planer om det tex finns någon intressant readathon (läsmaraton) eller liknande som jag vill delta i. Mia själv har ju Påskutmaningen och den tänkte jag vara med på, men har inte rikitgt hunnit tänka ut vad jag vill läsa än.
Men ett par böcker som ligger bra till i läshögen är Lögnen av Linwood Barclay, Falleri fallera falleralla av Carin Gerhardsen, för det är ett par biblioteksböcker som behöver lämnas tillbaka snart.

Mia undrar även om det är något speciellt gott vi brukar laga till påsk.
Och jag brukar inte ha något speciellt så förutom att vi brukar fira påsk med svärföräldrarna och med makens bror och hans familj, och brukar då ha ett påskbord som brukar innehålla mycket gott.

5 kommentarer:

  1. Låter som trevlig läsning.

    SvaraRadera
  2. Jag planerar inte heller en hel vecka i förväg. Oftast blir det först när jag läst ut en bok...

    SvaraRadera
  3. Är också en humörläsare, planerar bara när det gäller jobbläsning, bokcirklar och liknande.

    SvaraRadera
  4. Jag är också en humörläsare. Däremot brukar jag inventera böcker jag tänker läsa längre fram, någon annan gång.

    SvaraRadera
  5. Brukar inte normalt vara med på utmaningar där man planerar läsningen i förväg, men i år blir det ett försök med påskutmaningen. Det går som det går... ;)

    SvaraRadera