onsdag 17 april 2019

Kulturkollos veckoutmaning - grymt eller grymt?

Veckans utmaning blir en “välj snabbt”-variant med påsktema. Välj ett av svaren nedan och motivera gärna!
  • Påskhelgen – grymt avkopplande eller grymt stressigt? Ska bara ta det lungt under påskhelgen och njuta av god läsning och god mat hos svärföräldrarna
  • Påskmust – grymt gott eller grymt överskattat? Kanske inte jättegott men jag dricker i alla fall lite under pårsk
  • Påskekrim – grymt peppad eller grymt trist? All läsning är jag peppad för, dock kanske det inte bara blir deckare läst under påsk.
  • Påskäggsjakt – grymt kul eller grymt jobbigt att fixa? Och deltaga i, svärföräldrarna har fått för sig att även gömma ett litet påskägg till oss vuxna som vi ska hitta, jag tycker det är så töntigt jag är väl inget barn....eller?
  • Påskkärringar – grymt sött eller grymt fånigt? Så mycket gulligare med en utklädd liten påskkäring än alla som ska klä ut sig till Halloween. Varför inte hålla på våra egna svenska traditioner. 

5 kommentarer:

  1. Påskmust är ingenting för mig, men maken älskar det!

    SvaraRadera
  2. Halloween är också kul på sitt sätt, jag gillar alla möjliga högtider, tar seden dit jag kommer :)

    SvaraRadera
  3. tycker lagrad must är gott inte lika sött.

    SvaraRadera
  4. Låter som de bästa förutsättningarna för en fin påsk!

    SvaraRadera