tisdag 16 april 2019

Veckans topplista - påskekrim

Johanna har tänkt att veckans topplista ska handla om påskekrim och vill att våra topplistor ska innehålla de bästa deckartipsen inför påskhelgen. Jag tänkte lista de deckarförfattare jag helst läser (utan innebördes ordning).


  • Elly Griffiths -  "mysdeckare" om arkelogen Ruth och polisen Nelson
  • Carin Gerhardsen - Hammarbyserien ska jag avsluta i påsk med sista delen Falleri, fallera, falleralla, sen ser jag framemot att läsa hennes senaste Det som göms i snö
  • Emille Schepp - är aktuell med sin Broder Jakob som jag ännu inte har läst, väntar på att biblioteket har den snart för mig
  • Lina Bengtsdotter - har gillat både Annabelle och Francessca och nu väntar jag ivrigt på att hon ska ge utge fler böcker
  • Camilla Grebe- först började jag läsa hennes serie om psykologen Siri som hon skrev tillsammans med sin syster Åsa Träff men på senare år skriver hon själv och de deckarna är riktigt bra och jag väntar på en ny snarast.

9 kommentarer:

  1. Tack för tips, jag gillar mysdeckare.

    SvaraRadera
  2. Vill också läsa mer av Lina Bengtsdotter. Hoppas hon ger ut något snart. Elly Griffiths nya har jag reserverat på biblioteket. Broder Jacob ska läsas snart.

    SvaraRadera
  3. Griffiths och Grebe har jag läst något av. Emelie Schepp står på den där jättelånga listan

    SvaraRadera
  4. Griffiths har jag fallit för men har hittills bara läst de två första.

    SvaraRadera
  5. Grebe har jag inte läst men har hört så mycket bra om hennes böcker så jag är sugen på att testa. Mysdeckare gillar jag, så Griffiths böcker skulle jag vilja testa också!

    SvaraRadera
  6. Jag måste få tipsa om min deckare Familjen till påskläsningen! En småstadsdeckare om unga kvinnor som försvinner från Sunne i Värmland. hoppas ni vill läsa!

    SvaraRadera
  7. Har bara läst Annabelle men skall läsa Francesca framöver. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också Elly Griffiths!

    SvaraRadera
  9. Det jag läst av Griffiths och Schepp har jag gillat. Tack för tipsen!

    SvaraRadera