torsdag 4 april 2019

Hett i hyllan vecka 14 / 2019


Monika skriver så här om inläggsserien Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
 
Min bok för idag är en som jag köpt och helt glömt bort att läsa, så är det väl med de flesta böckerna i Hett i hyllan, de blir bortglömda fast de har låtit så intressanta när man köpt dem.
Ja ja, såg nu att det är även tredje boken i en serie, som jag inte har läst de två första delarna i heller.

CoverDen tredje boken med länsman Morell. Hösten 1849 brinner en kornbastu i Anundsjö ner. Strax efteråt avvärjer brandvakten en storbrand i den nya köpingen Örnsköldsvik. Finns det ett samband? Nu har Morell inte bara sin egen socken Anundsjö att bevaka, han får också hjälpa till i Örnsköldsvik.

4 kommentarer:

  1. Den kanske är jätteintressant.

    SvaraRadera
  2. Det är ett elände med alla dessa serier som man måste läsa i rätt ordning :)

    SvaraRadera
  3. En bok jag inte hört talas om tidigare. Den verkar spännande.

    SvaraRadera