fredag 26 april 2019

Helgfrågan vecka 17 / 2019


Mias helgfråga handlar om Årets boks nomineringarna som annonserades den 24e om vad vi tycker och om det är någon bok vi saknar.

Jag kände inte till alla böcker som nominerades och jag känner inte heller för att läsa alla av dem, om det är någon bok jag saknade så är det Evelyn Hugos sju äkta män av Taylor Jenkins Reid, även om jag inte gav den högsta betyg så har jag hört många tala högt om den och är förvånad att den inte nominerades. En bok som jag har gillat är Jag är, jag är, jag är - ett hjärtslag från döden av Maggie O´Farell som jag hade velat se bland de nominerade, fast den kanske inte räknas som skönlitteratur.

Bonusfrågan gäller vilka böcker av de nominerade vi redan har läst:
Jag har faktiskt läst ett par av dem som Silvervägen av Stina Jackson och Vaggvisa av Leia Slimanin. Väntar på en Katts resedagbok från bibliotekt så den kommer att läsas snart.
Skulle vilja läsa Det som göms i snö och ev Mörkret, Järtecken, Stormvarning och Pachinko.

9 kommentarer:

  1. Stormvarning vill jag läsa men då måste man läsa del 1 först.

    SvaraRadera
  2. Jag har bara läst Silvervägen men vill läsa några av de andra.

    SvaraRadera
  3. Har redan två av böckerna i min olästhylla och är sugen på några till.

    SvaraRadera
  4. Evelyn Hugos sju äkta män har jag stående oläst här hemma

    SvaraRadera
  5. Jag ska försöka läsa någon av de nominerade, jag har inte läst en enda av dem än.

    SvaraRadera
  6. Järtecken och Silvervägen är det enda jag läst. Evelyn Hugo sju äkta män var riktigt bra.

    SvaraRadera
  7. Evelyn Hugos sju äkta män var underhållande läsning.

    SvaraRadera
  8. Har inte engagerat mig speciellt i detta med Årets bok, oftast inte de genrer jag väljer i första hand, men En katts resedagbok lät ju som en trevlig titel. ;)

    SvaraRadera
  9. Silvervägen har jag oläst i bokhyllan så den kommer jag att läsa så småningom. Pachinko har jag läst och tyckte den var bra!

    SvaraRadera