söndag 19 mars 2017

Helgfrågan v 11


Mias bokhörnas helgfråga handlar om utseende denna vecka:

Vad tror du omslaget har för betydelse när man köper en bok?

Jag brukar inte handla/ eller låna böcker utifrån deras omslag, Jag läser bara sådant som jag på förhand redan vet att jag kommer gilla utifrån tips och vad jag har läst/hört/sett om boken innan. Någon gång reagerar jag väl på ett snyggt omslag, men då blir i andra hand att ta reda på/läsa om vad boken handlar om och om det inte verkar vara en bok som intresserar mig så får det då vara.

Sen hade ju Mia en bonusfråga gällande omslag, vilket man omslag man lockas mest av:



Om jag ska välja någon så är det till vänster och då inte bara utifrån hur den ser ut utan titeln intresserar mig, och jag kan tänka mig att det är faktiskt mest det, alltså titeln jag utgår ifrån  och inte utseendet.


2 kommentarer:

  1. Titeln är viktigare för mig också, om jag är så nära att jag kan se den :) Omslaget är bara viktigt för att få mig att vända på boken.

    SvaraRadera
  2. Omslaget kan fungera som lockmedel för mig men handlingen eller författaren är det som i slutände avgör om jag vill läsa eller inte.

    SvaraRadera