tisdag 24 april 2018

Veckans topplista - Exotiska länder




Så här skriver Johanna om veckans topplista:
Visst blir det lätt så att man nästan bara läser böcker som utspelar sig i Norden, Storbritannien och USA? Därför tänkte jag att veckans topplista skulle handla om böcker som utspelar sig i exotiska länder och på så sätt samla läsinspiration som tar oss med till andra platser runt om i världen.
Här kommer min lista:
  1. Indien - Dehilis vackraste händer - Mikael Bergström, har bara läst första boken ur denna serie men skulle vilja läsa flera.
  2. Bangladesh - Innan floden tar oss - Helena Thorfinn. har bara läst denna men vill även  läsa Thorfinns andra bok- Den som går på tigerstigar
  3. Brasilien - De sju systrarna - Lucina Riley, utspelar sig till största delen i Brasilien. 
  4. Ecuador - Arthur, gatuhunden som lämnade djungeln och hittade hem - Mikael Lindford. 
  5. Antarktis - På tunn is. En resa till Antarktis Jenny Diski. - En biografi som inte bara handlar om resan till Antarktis. 

6 kommentarer:

  1. Innan floden tar oss är jag lite nyfiken på. Delhis vackraste händer har jag läst, borde nog läsa de andra delarna snart också.

    SvaraRadera
  2. Har läst Delhis vackraste händer och De sju systrarna.

    SvaraRadera
  3. Antarktis - På tunn is har jag läst och den var exotiskt skriven också.

    SvaraRadera
  4. Jenny Diskis bok vill jag gärna läsa. Tack för dina tips!

    SvaraRadera
  5. Delhis vackraste händer och De sju systrarna gillar jag mycket. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera