tisdag 15 januari 2019

Kulturkollos veckoutmaning - Vad packar du?


Hoppar på Kulturkollos veckoutmaning denna vecka som lyder så här:

Den här veckan handlar som ni vet om att söka sig till lugn och avskildhet i en ideliknande konstruktion, sängen eller kanske en läsfåtölj. Veckoutmaningens fråga är enkel även om besvarandet kanske bjuder på svårigheter av begränsningskaraktär:
Om du skulle gå i vinteride i någon månad nu, för att härda ut tills vårljuset kommer, vilka tre kulturella saker tar du med dig dit?
Då måste jag bara svara att det låter som en bra idé att gå i ide pga jag inte mår så bra, med smärta och även psykisk ohälsa.
Och just kulturella saker skulle vara böcker, böcker och böcker. Fast jag skulle nog vilja bryta av med lite TV-serier just nu ser jag på Stranger Things säsong 2 på Netflix, men har en massa andra serier jag också vill se. Men skulle då behöva datorn och/eller mobilen. Då får jag ju även möjlighet att lyssna på poddar och ljudböcker.

3 kommentarer:

  1. en behöver inte så mycket, hoppas du mår bättre.

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt. Smärta är jag van vid så jag förstår att du inte mår bra. Jag tänkte min iPad där jag kan läsa, lyssna och titta i valfri mängd.

    SvaraRadera
  3. Det låter som en fin packning, jag hoppas du får möjlighet att gå i alla fall i "småide" så att du kan må bättre snart!

    SvaraRadera