tisdag 26 februari 2019

iZombie comic books 1-4 av Chris Roberson& Michael Allred


The series deals with Gwen Dylan, a revenant gravedigger in Eugene, Oregonand her friends Ellie, a 1960s ghost, and Scott, a were-terrier. iZOMBIE was nominated for the 2011 Eisner Award for Best New Series.
Gwen can pass for a regular girl, but she needs to eat a brain once a month to keep from losing her memories and intelligence. As a gravedigger, she has plenty of access to recently deceased people; when she consumes their brains she "inherits" part of the deceased's thoughts.
Beskrivning hämtad från Wikipedia
För några år sen tillbaka började jag och se på TV-serien iZombie (på Netflix) och visste att den var baserad på ett seriealbums-serie, som jag någon gång ville läsa.
Och nu tillslut har jag gjort det, och jag kan då vekligen säga att jag var glad att jag nu har gjort det, för dessa serie-album gillade jag verkligen. Det är en mycket mer intressant historia än vad TV-serien har. Jag har också lyssnat på podcast både om albumena och TV-serien som jag också rekomenderar. 

1 kommentar: