fredag 1 februari 2019

Hur min läsning gick i januari

Jag skrev ett inlägg i början av januari om mina läsplaner detta året. Och om jag ska sammanfatta vad jag skrev i det avsnittet så var det så här Att jag räknar med att varje månad försöka läsa en klassiker, ett rec ex, en hett i hyllan bok och en bok ur en påbörjad bok-serie jag läser.

Jag kom på ett sätt att minska ner mina olästa biblioteksböcker här hemma, och det är att försöka med att varje månad detta år minska det antalet med fem och det lyckade jag genom med att landa faktiskt på minus sex böcker. Så det blev jag verkligen nöjd med.

Och utifrån de där reglerna jag hade satt upp i inlägget om mina läsplaner så lyckades jag både bra och dåligt.
För jag fick aldrig startat hyllvärmaren (Hett i hyllan bok) jag hade tänkt mig, men jag räknar med att snarast läsa den. I stället så lyckades jag avsluta förra årets klassiker som jag inte hade läst ut och även en annan klassiker blev läst. Jag läste även ett rec ex denna månad. Sen hur det gick med att läsa en bok i en påbörjad serie det gick bra det med, med att faktiskt läsa två stycken och faktiskt även lyckades avsluta Grisha trilogin.

Avslutad bok från 2018 Främlingen vid Wildfell Hall av Anne Bronte

1. Sovande jättar av Sylvain Neuvel ( biblioteksbok, påbörjad 190101, avslutad, 190104, betyg 5)
2. Evelyn Hugos sju äkta makar av Taylor Jenkins Reid ( rec ex, påbörjad 190102, avslutad 190109, betyg 4,5)
3. Ur askan  (Grisha #3) av Leigh Bardugo (biblioteksbok, påbörjad 190106, avslutad 190109, betyg 4)
4. Gemina (Iluminae #2) av Amie Kaufmann & Jay Kristoff (egen ägd, påböjrad 190110, avslutad 190118, betyg 4,5)
5. Syndaflodens år (#2 MaddAdam?) av Margret Attwood (biblioteksbok, påbörjad 190117, avslutad 190131, betyg 4)
6. Farenheit 451 av Ray Bradbury ( klassiker, biblioteksbok, påbörjad 190118, avslutad 190119, betyg 4)
7. Dumplin av Julie Murphy (biblioteksbok, påbörjad 190119, avslutad 190124, betyg 4)
8. Svarthuset av Peter May (biblioteksbok, påbörjad 190121, ännu ej avslutad)
9. Sånt är livet av Rosa Liksom (biblioteksbok, påbörjad 190125, avslutad 190127, betyg 3)
10. Till alla killar jag har gillat av Jenny Han (biblioteksbok, påbörjad 190128, avslutad 190131, betyg 4).

Sammanlagt utlästa böcker denna månad 10 st
Sammanlagt lästa sidor denna månad 3409.
Kvinnliga författare 7
Manliga författare 2
Författarsamarbet 1 (k+m)
På engelska 1
YA 2
Sci- Fi 4
Fantasy 1
Klassiker 2
Dystopi 2
Historisk 1
Contemporary 2
Noveller 1?
HBTQ+ tema 1

Sådana här sammanställningar vad jag har läst varje månad har jag inte tidigare gjort men jag vet att det finns många som gör det på sina bloggar, så nu skulle jag gärna vilja ha lite hjälp av er andra, vad tycker ni jag ska göra annorlunda och om det är något ni mer vill veta så skriv det gärna i kommentarerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar