tisdag 23 juni 2020

Fantasyathon round 3

Har sett att denna readathon har varit de två tidigare gångerna, men inte känt att jag har kunnat vara med då, men denna gång kände jag att jag ville det.
Den pågår mellan den 26e juni och den 2e juli. Utifrån dessa punkter ska man välja sin läsning:

  1. Read a Diverse Fantasy
  2. Read a Debut OR a Backlist Title
  3. Start a new series OR read on in a series
  4. Read a hype train fantasy
  5. Read a fantasy in a format you don’t normally read (middle grade, adult, ya, graphic novel, manga, audiobook)
Jag planerar läsa (sen är ju de flesta fantasyböckerna långa plus att under en vecka så kan jag nog inte läsa så här många, men jag ska försöka läsa så många som möjligt):
  1. The deep - Rivers Solomon (både svart och HBTQ+-tema)
  2. Serpent and dove - Shelby Mahurin (en biblioteskbok som ska lämnas tillbaka i början av juli
  3. - Skriver inte någon specifik bok här, för flera av de böcker jag vill läsa kan jag dubblera denna "promt/punkt" med, eller ta upp vilken annan fantasy-bok som helst jag har i min att läsa hög.
  4. Det nionde sällskapet - Leigh Bardugo (ett rec ex som jag vill läsa)
  5. The wicked + The divine vol 1 - (ett serie-album jag har velat läsa länge)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar