söndag 28 juni 2020

Min bokresa # 96 - HBTQ+


För att fira Pride månaden - så tänkte jag tipsa om de böcker med HBTQ+ tema jag har läst, de flesta har jag säkert recenserat på bloggen men om  jag inte länkar till en recension så finns det ingen, och då kan boken vara läst pre-blogg:
Vaja stolt, du regnbågsflagga – symbol för mänskliga rättigheter ...
Vilken form av presentation av HBTQ+ temat boken innehåller skriver jag i parentesen där * betyder att boken inte är koncentrerad till HBTQ+temat utan i huvudsak handlar om annat. (Då jag även ser andra böcker jag har läst med HBTQ+-temat i sig, men då boken inte har en så stark anknytning till det i handlingen, kan bara nämnas någon gång etc, så tänkte jag att jag kunde även nämna de här: The toll, Månsystern, The princess safes herself in this one, The priory of the orange tree, The psychology of time travel, Den rätta tiden för en kula i hjärtat, Miniatyrmakaren,)

1 kommentar:

  1. Inser att det finns en hel del böcker med detta tema som jag inte läst. Här kommer mina (få) tips: https://ewelinasbokblogg.blogspot.com/2020/06/min-bokresa-96-hbtq.html

    SvaraRadera