måndag 3 augusti 2020

An unkidness of ghost av Rivers Solomon

An Unkindness Of Ghosts


Aster has little to offer folks in the way of rebuttal when they call her ogre and freak. She's used to the names; she only wishes there was more truth to them. If she were truly a monster, she'd be powerful enough to tear down the walls around her until nothing remains of her world.
Aster lives in the lowdeck slums of the HSS Matilda, a space vessel organized much like the antebellum South. For generations, Matilda has ferried the last of humanity to a mythical Promised Land. On its way, the ship's leaders have imposed harsh moral restrictions and deep indignities on dark-skinned sharecroppers like Aster. Embroiled in a grudge with a brutal overseer, Aster learns there may be a way to improve her lot--if she's willing to sow the seeds of civil war
Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.
Har hört talas om denna bok flera gånger under detta år, och har känt att jag ville läsa den, och den passade in på att läsa under readathonen Tome infinity and Beyond under juli månad.
Jag gillar Asters berättelse som vi får i denna bok, och den håller mitt intresse upp hela boken igenom och jag blir förvånad över slutet.
Sen kan jag som människa tycka att vi skulle kommit längre i vår mänsklighet och inte behandla en del människor illa och att låta en del av oss uppleva att vi är mindre värda än andra. (Har svårt att formulera vad jag vill förmedla här ovanför men hoppas ni fattar).
Jag kan bara rekommendera denna till andra att läsa, speciellt om ni gillar science fiction.
Denna ingår även i Kaosutmaningen # 24 - en bok som inte utspelar sig på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar