onsdag 5 augusti 2020

Tome topple readathon round 12, 8e till 21e augusti

Tänkte delta i denna "tegelstens" readathon som pågår två veckor i augusti, beskrivning om vad man ska läsa finns i videon och jag har kopierat beskrivningen från Sam här i skriven form;
PROMPTS: - The tome that has been on your TBR the longest - A tome audiobook - The tome you’ve most recently acquired - A standalone tome - Read 1 tome - A tome written by a Black author - Tome from a genre you don’t usually read - The tome on your TBR with the most pages - A tome you started during another round of Tome Topple If you complete... 1-3 challenges: STUDENT 4-6 challenges: SCHOLAR 7-9 challenges: SAGE *1 book counts for MAX 2 challenges*

Här är en bild på tegelstens-böcker jag har som jag vill läsa snarast och helst under augusti, men som ni ser är det alltför många för att kunna läsa på två veckor.
Men då jag och Evelina ska läsa två tillsammans under denna tid så är det först de som jag räknar med att få läst, Kråkornas fest och Americanah.
Sen Udolphos mysterier är ju lite fusk, för jag har redan påbörjat och läst ca 300 sidor ur del 1, men de sidor jag har kvar i den plus i del 2 blir sammanlagt ca 650 sidor, så bara det tillsammans blir en bok över 500 sidor som definitionen av en Tome/"tegelsten" är i denna readathon så....
Sen har jag ju som ljudböcker en hel del långa böcker som jag vill läsa, har tanke på att under denna månad läsa Royal assassin och Assassin quest av Robin Hobb, så om jag lyssnar på något så är de nog dem som jag väljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar