tisdag 25 augusti 2020

Tisdagstrion - hundar

I dagens tisdagstrio ska vi rikta in oss på hundar, som kan vara rätt passande då det den 26e (imorgon) är Hundens dag. Först kom jag bara tänka på mera biografier om hundar än romaner där det finns hundar i handlingen. Jag har läst flera i den första kategorin men jag valde att fokusera på böcker som finns recenserade på min blogg. Däremot har jag svårt att komma på flera fiktiva berättelser där hundar är en stor del av handlingen.
(Däremot så hade jag desto flera böcker i den trion om katter som jag vill skriva om).
Min mormor hälsar och säger förlåt - SIGNERAD

  1. Vår hund Oogy Det är insidan som räknas av Larry Levin
  2. Arthur Gathunden som lämnade djungeln och hittade hem av Mikael Lindnord
  3. Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman, här finns en hund som är en stor del av handlingen, mer kan jag inte skriva om det utan att berätta för mycket.

12 kommentarer:

  1. Just det, i mormor-boken finns det också en hund, det hade jag glömt. Det är den enda jag har läst i din trio.

    SvaraRadera
  2. Gatuhunden Arthur har jag hört talas om, men jag har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  3. Arthur finns i min trio också. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  4. Jag hade helt glömt bort hunden i Backmans bok. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  5. har inte läst någon av dina böcker. det tycks finnas gott om hundböcker

    SvaraRadera
  6. Arthur är också med i min också. Hund i Mormor hade jag glömt, den boken är bra!

    SvaraRadera
  7. Min mormor hälsar... dyker upp i tematrion med jämna mellanrum och varje gång tänker jag att jag borde läsa den. Så kanske nu då :-)

    SvaraRadera
  8. Mormor-boken hade jag glömt. De andra har jag inte läst.

    SvaraRadera
  9. Jag har också med Backmans bok i min trio! Tack för tips om de andra.

    SvaraRadera
  10. Backmans bok har jag läst och gillar jättemycket. Har de andra två bland mina olästa.

    SvaraRadera
  11. Backmans bok har jag läst. Tack för övriga tips!

    SvaraRadera