onsdag 31 mars 2021

Memento (Illuminae files #0,5) av Amie Kaufmann & Jay Kristoff

December, 2574. Forty-three days before the BeiTech attack on Kerenza IV.

This is the story of my first friendship.

This is the tale of my first murder?

Some monsters are born.

But I?

< ERROR >

I was made.

Bokomslag och beskrivning av novellens handling hämtad från The Iluminae Files Wikia (en fan-site om trilogin Illuminae files). 


Ilumina files-trilogin gillade jag när jag läste den och då jag såg att jag kunde läsa denna novell som e-bok, så kunde jag inte låta bli. Denna var lika bra som resten av böckerna i trilogin, och det var kul att läsa om hur AIDAN blev som han blev i trilogin, då detta är en Prequel till trilogin.

Sen gillar jag ju sättet som trilogin och som även denna novell var skriven som, med filer och journaler och andra dokument som berättar vad som händer.

Här är min recension av den första delen i trilogin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar